close

P1020890.JPG

 

 

------------------------中文版 (翻譯版的呢, 總會有點不順...會英文的人, 去看看下面的原文版, 考驗自己的英文吧)

 

        暑修在我不知不覺的情況下即將結束. 再一個禮拜, 只要再一個禮拜, 我就自由了! 我將會回到兩年沒有機會回去的台灣去看看老朋友, 家人, 以及最最重要的人, 秋力延!!! 我非常的興奮, 但我還有幾個考試必須要先搞定, 其中包括期末考, 以及AP入學考 (補充: 美國的AP課程, 就是類似大學的先修課, 難度比高中的一般課程難出許多, 想要進那種班級都必須要有特定的資格, AP化學的條件, 就是要在一般化學拿到A, 並且通過AP入學考試). 731號是我化學暑修的最後一天, 而我的飛機票是訂在81, 這樣就代表我必須一邊讀書一邊收拾行李, 不然就會來不及整理完. 說到了要在台灣見秋力延, 他將在下週一, 也就是比我的班機早5, 提前離開. 這就代表著, 我們兩個那段時間應該沒有辦法在msn上說話, ~五天讓人感覺好像是永遠....

 

 

       另一件事就是呢, 秋力延只會在台灣逗留2個禮拜, 所以我們就只有整整6天可以一起出去玩. 我們提前查了資料, 並且做了許多計畫, 就是為了確保我們可以在一起製造許許多多的美好回億; 而回來時, 我們也會PO上許多新的文章.

 

        現在呢, 我只希望我可以撐過沒有秋力延每天在msn上支持我的最後一個禮拜的暑修. 之後呢, 我就希望到時回台灣的時候, 天氣不會太濕太熱. 尤其, 千萬不要有颱風, 謝謝!

夏可欣 (! 這是我少數幾篇較短的文章呢, 平常都寫的很長, 嘿嘿)

 

 

------------------------English version (original version) 

 

        Summer school is about to end without me noticing until today. One more week, just one more week, than I’m free, I’ll be going back to Taiwan (haven’t been able to visit for 2 years) to see my old friends, family, and the most important person ever, Trillian!!! I’m really excited; yet I still have a few more tests to deal with, including 1 final and 1 AP entrance test. July 31st will be the last day of my summer school and my flight is at 5PM, on Saturday August 1st, which means that I’ll have to study for my tests while packing for Taiwan at the same time, or I won’t be able to finish in time. Anyways, talking about meeting Trillian in Taiwan, he’s gonna be leaving on next Monday, 5 days earlier than my flight. This means that we probably won’t be able to talk to each other on msn during that time, which makes 5 days sounds like forever. *sigh*

 

 

        Another thing is that, Trillian is only gonna stay in Taiwan for 2 weeks, so we only get exact 6 days to hang out. We looked up lots of stuff on the internet and made many plans in advance, just to make sure we’ll be creating lots of memories together; and we’ll be publishing lots of articles after we get back.

 

        Now I just hope that I’ll be able to survive my final week of summer school without Trillian on msn to support me everyday. After that, I guess I just hope that the weather won’t be too hot and humid when I get back to Taiwan. ESPECIALLY, no TYPHOONS please!

 

Classie (wow...this is one of my shortest articles)

 

 

maps.bmp

Preparation for taiwan :] 為台灣行準備的資料地圖

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Catwich 發表在 痞客邦 留言(20) 人氣()