close

 

P1010838.JPG 

--------------------------------------中文版 (翻譯版)

(此為夏可欣的英文翻中文版...有點不順, 建議會讀一些英文的人去看下面的英文版, 考驗自己的英文吧)

接著“點亮我生活的朋友 <第一章>”....繼續說 ~~呵呵

 

 

        接下來呢, 我想說說有關我另外一個密友, Billy. 他曾經是我戲劇班的助教(補充: 美國的高4, 如果學分都已經完成, 可以選擇簡單的課程, 例如:助教, 輕鬆也容易拿A), 也是我這輩子遇過最好的12年級學長~ 他人很好, 很有趣, 也很照顧人 :]

 

 

        說來好笑, 我們倆是在他高中畢業以後才真正熟起來的. 暑修課程給我的壓力很大, 而他總是在線上或是電話上跟我說話來給我支持. 他是少數幾個值得我信任, 可以讓我訴說家庭問題的朋友. 我很感謝有機會認識他, 進而成為好朋友, 有他, 就像多了一個沒有血緣, 但又會暗中保護我的大哥哥 ^_^

 

 

        因為我常常做蠢事, 所以我就覺得自己還蠻白痴的; 不過, Billy從來就不願意在這點上面支持我的論點, 或是任何我對於自己而做出的負面評價. 這幫助了我找到了一些對自己的自信, 雖然有時候, 我還是覺得自己還蠻白痴, , 黑暗, 與邪惡的.

 

“Billy你人為什麼這麼好啊?” (...)

我也不知道耶...” (Billy)

....我為什麼這麼白癡啊?”

你不白癡啊

我很白痴

你不白癡

我很白痴

你不不不不不不不不不白癡

我很很很很很很很很很很白痴

你可不可以就同意我的論點啊? ~”
我同意啊, 你一點都不白痴

什麼?....不是啦....” (我無言)

 

        我很喜歡在半夜的時候和Billy通電話, 因為那個時候,通常我都還在熬夜讀書, 而當我發現就連秋力延都從msn上離線去睡覺了, 會感覺十分的孤單. 不過, 每次我都感到超級抱歉的, 因為Billy每次都試著陪我熬夜, 直到我讀完書為止, 而他通常隔天還有工作.

 

 

        所以, 上次我就做了一件超級白痴, 邪惡, 又自私的事情, 也就是告訴Billy說我要去睡覺了, 然後實際上在掛掉電話之後繼續讀書. 後來被他發現了(我網站忘記登出), 不過不知道為什麼, 他並沒有生氣, 他接受了我的道歉, 然後繼續當我的好朋友. 不過我覺得我做的事情並不可原諒, 我從來就不應該欺騙他 (哪怕是善意的謊言也不行) 我非常的抱歉, 真的真的非常的抱歉.

 

        就如同只要一天沒有跟秋力延說到話, 就會感覺很孤單又奇怪, 在那些因為Billy剛好有事要忙而沒機會講話的時候, 我就會有那種好像少了什麼東西而沒辦法好好讀書的感覺. 回到重點, 我的兩位最親密的朋友, BillyTrillian永遠都在那裡支持和幫助我, 而我卻為他們做的好少好少.  Billy比我更加的支持人, Trillian比我更加的照顧人, 而且...~他們兩個都比我聰明好多

 

        我對於我有著世界上最好的兩個朋友而感到幸福...

Billy比朋友還要親密, 他是我的家人, 我的大哥哥 :]

 

        另外, 我之後應該會繼續寫更多點亮我生活的朋友系列的文章, 不過呢, 目前我會先專注於我的讀書以及其他6篇已經正在進行中的文章

 

P.S.天哪! 我明天有兩個章節的考試....有沒有搞錯? T_T

 

夏可欣

 

---------------------------------English version (original version)

Continue last article [Friends That Light You Up — part 1]

 

 

        Next, I want to talk about another close friend of mine, Billy. He was our theatre art class TA, and the BEST senior I’ve ever met in my life~ he’s nice, fun, caring and super awesome. :]

 

        It’s kinda funny how we actually became closer after he graduated. Summer school really stressed me out, and he gave me the best support by either often being online or on the phone talking to me. He’s one of the few people that are trustable enough for me to tell him my family problems. I’m really thankful that I got the chance to know and become friends with him, it’s like having a non-biological big brother who is there to protect you. ^.^

 

 

        Because I do stupid things all the time, I think I’m kinda retarded; but Billy never agrees with me on that point or on any other negative thoughts that I think about myself. That kinda helped me gained some confidence about myself, although I still think I’m “sometimes”, “kinda” retarded, lame, dark and evil >.>

 

“Why are you so awesome Billy?”

“I don’t know....”

“Then...Why am I so retarded?”

“No, you’re not”

“Yes, I am”

“No, you’re not”

“Yes, I am”

“Noo...no no no no no you’re not”

“Yesysysysyssssss, I am”

“No”
“Yes”

“No”

“Why don’t you just agree with me?”
“I DO agree with you, you’re not retarded”

“Huh.....? no...?” V_V””

 

        I really like it when we get to talk on the phone late at night, because I’m usually still staying up studying at that time, and sometimes I feel really lonely when I find out that all my friends on msn, including my best friend Trillian went offline and is sleeping already. But I feel terribly sorry, because Billy always tries to stay up as late as he could with me, and he usually has work the following day.

 

        So last time, I did something totally retarded, evil and selfish, which was to tell Billy that I was gonna go to sleep when I actually continued studying after we hung up. He found out, but for some reasons, he didn’t get mad at me, he accepted my apology, and continued being my friend. But I don’t think what I did was forgivable, I should have never lied to him, I am very sorry, I truly am.

 

        So yeah, just like how I feel empty and weird if I don’t get to talk to Trillian everyday; I feel like something is missing and I can’t focus on my studies if I don’t get to talk to Billy on the days that he’s busy. But anyways, my two closest friends, Billy and Trillian are always there supporting and helping me, when I’ve done so little for them. Billy is so much more supportive than I am, Trillian is so much more caring than I am....and....*sigh* they’re both smarter than I am.

 

        I’m so lucky to have two of the most awesome people in the world as my friends. Billy is more than a close friend, he’s a family, he’s my big brother :]

 

        Anyways, I’m probably gonna write another article for the “Friends that light you up” series when I have time, but now I’m gonna focus on my studies and my six other articles that I’m working on already.

 

 

P.S. Dang~ I have 2 chapter tests tomorrow, WHY~~ T__T

 

 Classie

 

 hearts.bmp

arrow
arrow
    全站熱搜

    Catwich 發表在 痞客邦 留言(9) 人氣()