close

Trillian/msn/friends forever :]

-------------------------------------中文版

(英文翻中文版...有點不順, 建議會讀一些英文的人去看下面的英文版, 考驗自己的英文吧)

 

        在我人生的有些時候, 我會感到十分的黑暗, 痛苦, 空虛, 並且對大多事情感到厭煩. 有時是因為學業, 有時是因為朋友, 而大多的時候, 都是因為家庭因素. 我不是為了要來聊我的家庭問題的, 不過我想說說有關在我低潮時支持我的那些人.

 

        我有許多的朋友, 但是, 很可惜, 並不是所有的朋友都是我可以信任到講所有秘密的

 

        不用說,秋力延當然是那位永遠都在那邊支持我, 給我安慰, 讓我提起精神的人. 幾天前的晚上, 家裡面的一些私人因素給了我很大的壓力, 我心情糟糕到不行,而且非常想就這麼放棄算了(放棄什麼?我也不清楚...) 我感覺我的思想就這麼遊走在痛苦的現實, 以及我腦子自己隨便幻想出用悲傷泡泡構成的世界之間 (...我也覺得聽起來很怪...)

 

        這時,秋力延msn上線了,而他的第一句話便是發生什麼事了嗎?”, 這只是短短幾個字, 但是表達的又是這麼的多, 並且把我突然的拉回了現實, 一個我並不想面對的世界, 所以就有那種早上沒事被吵醒的感覺... 我呆呆的盯著螢幕了幾秒鐘, 不是挺確定是誰膽敢把我拉回我正痛恨到不行的邪惡現實世界...結果發現, 他上線了! 一個我可以依賴的人終於上線了! 我試著用快樂的語氣回答, 用了許多 :]]的笑臉, 實際上我卻處於因為些許放鬆而即將哭出來的邊緣. (看吧, 他對我來說如此的重要,世界單單是因為他的存在就已經顯得沒那麼糟糕) 另一句關心的語句出現在了螢幕上, “想要聊聊發生了什麼嗎?”, 這句話徹底讓心情低落緊張的我崩潰了, 我邊哭邊啜泣的試著解釋發生了什麼事. 像平常一樣周到, 秋力延問了我許多問題, 好了解到底發生了什麼, 為了就是不會說錯話...(雖然那時有種被法官詢問的感覺) 之後, 他給了我許多的建議, 而這是正是我當時迫切需要的, 因為那時的我, 已經不確定人生到底什麼對什麼錯了.

 

        自從1月秋力延搬走後, 我就沒有再見過他了, 在那一刻, 我忽然非常的想要見他....“我好想見你”...1分鐘後....“辦到”. 短短的一句話, 他成全了我的願望. 他把自己的顯示圖片從一隻貓咪改成自己...“...酷喔那時的我, 只能呆呆的這麼回答... 我沒有辦法用文字去形容我當下的那種感覺... 感覺似乎腦筋頓時空了幾秒鐘... 然後隨之身心就被一個綜合著快樂, 興奮, 以及非常非常多的感動的心情給佔領...那時, 我沒有說, 但是...其實我感動到哭得唏哩嘩啦

 

        之後呢, 悲傷的心情就隨著秋力延不斷用網路攝相照許多搞笑的圖片來逗我笑, 而漸漸消失了... 他每一張照片都讓我笑到不行, 到最後肚子都痛了... 雖然, 我家庭的問題還是存在, 但是秋力延給了我理由去相信人生其實沒有這麼糟糕. 我對於可以有一個這麼好的朋友可以依靠, 訴說我最黑暗的秘密, 又永遠在那裡支持著我...實在是感到, 太太幸運了 ...

秋力延比最好的朋友還要要好, 比家人還要親密 :]

至於另外一個好朋友, Billy...

因為這篇已經有點長了

而且, 他也一樣重要

所以留著寫在下一篇文章裡面 :]

敬請期待 ^_^

 

附註: 抱歉, 拖了這麼久的時間才PO新文章 >.<

化學課快把可欣給弄瘋了

 

夏可欣 ^.^

 

---------------------------------------英文版 (original version)

                There were many times in my life that I felt dark, empty and sick of everything. Sometimes it’s because of school, sometimes about friends, and most of the times it’s about my family. I don’t really want to talk about my family here, but I do want to mention about people that supports me like a family when I’m low.

 

        I have many friends, but sadly, not every single friend of mine is trustable enough for me to tell everything with.

        No doubt, Trillian is definitely the one who’s always there supporting me, giving me comfort, and cheering me up. A few nights ago, I had this personal problem that was stressing me out; I was tired, depressed, and I seriously felt like giving up (giving up of what? Not exactly sure...) I felt like my mind was just kinda drifting between the painful reality and some random world made of...sad bubbles. (yes, that sounded so weird...)

 

        Then, Trillian got online (msn), and the first thing he asked was “Is something the matter?” those were just simply 4 words, yet they seemed to be so much, they pulled me back into the reality all of a sudden, which wasn’t exactly a pleasant thing at that moment (just imagine how people get annoyed when someone try waking them up in the morning). I stared at the screen for several seconds, wasn’t exactly too sure if someone actually dared bringing me back to the evil reality that I just hated at that very moment, and the realized that...HE’S ON, someone that I can rely on is finally on...I tried replying in a happy tone, using lots of “:]]” faces, when I’m actually at the edge of crying because of relief (see? He’s so important that life seems a bit better just because he’s there.) Another caring line “Want to talk about it?” appeared on the screen, which totally broke me down. I started sobbing, and crying silently, while trying to explain what happened. Thoughtful like always, Trillian asked many questions, just to make sure he understood the whole situation so that he wouldn’t say something “stupid or unthoughtful”, although I kinda felt like I was being investigated at that time......he gave me several suggestions, which was something that I really needed, I was so confused about by life, I could no longer make any decisions.

 

        Haven’t seen Trillian since he moved away in January, I suddenly wanted to see him so desperately. “I wanna see you soo much right now”...a minute later...“Done”. With a single word, he granted my wish. He changed his msn display picture from a cat to himself... “Wow...that’s so cool”, that was all I could say at that time. I was...I don’t know, I couldn’t nor cannot describe the emotion I felt at that very moment, it was kinda like my mind just went blank for a second, and then a mixture of being happy, excited, and VERY touched just suddenly occupied my body; I didn’t tell, but I was actually crying...so hard.

 

        After that, the sadness faded away as Trillian started taking all those webcam pictures that were just hilarious (I wanted to post those pictures, but for some reasons, msn does not let users copy their display pictures...>.>) I laughed so hard at every picture he took, I could barely breath at last....Although my family problem is still there, Trillian gave me reasons to believe that life actually isn’t that bad. I feel so lucky to have a great friend like him that I can rely on, share my darkest secrets with, is always so supportive and being there for me. He’s more than a best friend, he’s closer than a family. :]

        About my other good friend Billy...because this article is a bit long already, besides, he's as important, so I’m writing about him in another article, which will be published as soon as I finish translating it into Chinese >.>

Make sure to come back and check :]

 

P.S. Sorry it took me so long to publish a new article T_T

CHEMISTRY is KILLING ME

 

Classie :] 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Catwich 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()