close

-------------------------中文版 (翻譯版)

~夏天到了!”

一起去玩吧....XD”

這是我最近在Facebook首頁上最常看到的語句...

有時候, 我真的很懷疑, 夏天真的到了嗎?

通常,人們聽到夏天這個詞時,都會自動與那些很吸引人的詞聯想在一起, 像是 樂趣”, “暑假”, “假期”, “海邊”, “旅遊”,以及美食之類的...

但是,我自從暑假的第一天開始,就沒有好好的玩過一天...怎麼會這樣?

這個暑假,我在我們的高中(Arcadia HS)修化學, 當然...我可以理解暑期課程是一定會有功課要寫,書要讀的....但是,每天(包括假日)都必須要熬夜熬到兩三點才能讀完書,寫完功課....這樣,有沒有一點太誇張啊?

 

有些人常說,我根本就是超完美主義者,所以才會耗這麼多時間,但是....看看我的筆記本,筆記都抄的超亂的...我連好好超筆記的時間都沒有,還需要我多做什麼解釋嗎? (拜託,我又不是每個字都適用刻上去的)

 

我不是書呆子,所以我當然一點也不喜歡整天呆在房間讀書....我偶爾也想不需要擔心考試和功課的跟朋友堡電話粥,跟我妹去逛街,去看現在最新的電影"UP",以及和秋力延(Trillian)msn上聊天....這樣的要求,真的算多嗎?

 

 

不是只有我,我其他的幾位化學課的好友們現在應該也是在處於被課本折磨的狀態中...我為他們,還有自己感到難過,我們已經失去了想要在暑假玩一玩的興致...因為每天光是為了要應付那些考試功課,就已經超出我們所能負荷的了.在課堂上補眠,已經成為我每天的必需品,所以我才能有精力回家時熬夜...我當然知道這叫做惡性循環,但是...沒辦法,不管怎麼課堂上認真聽,還是得熬夜,所以久而久之就變成這樣了

 

這樣的生活,讓我覺得很喪氣,喪氣到令我今天差點抓狂,不過...可能是因為我之前都是很樂觀的樣子,所以有點嚇到我的朋友們.我有點想說聲對不起,不過,那時我真的真的很擔心剛剛考的試,又擔心生重病在家裡休息的好朋友...然後,一大堆其他的事情,讓我心情整個差到極致的地步,連對來問我問題的Evelyn都沒辦法面帶笑容回答,也對於Brian的日本口音英文笑都笑不出來

 

 

所以啦,大夥們,抱歉囉,不是故意要對你們態度不好的

結論是,目前為止,我覺得生活實在是很無聊,我非常的痛恨它,並且,我相信我的朋友跟我一樣討厭它. 現在我唯一可以期待的事情應該就是8月回去台灣和(秋力延)Trillian碰面吧(聽起來很肉麻...不過說真的~這是我目前生活中唯一可以期待的事情了)

 

總而言之,寫這篇文章(日記),只是為了想要對生活,沒有假期的夏天,以及很豬頭的化學課抱怨抱怨 (下次我想試著寫寫看我們化學課的趣事...不過可能要寫很久)

 

P.S.這篇文章是先用英文寫完,才翻成中文的...所以文筆不是挺順暢的,請對夏可欣見諒

明天(今天)要考化學元素表...要背起來......真是太不人道了

 

感謝BrianEvelyn,我化學課最好的朋友們

還有秋力延...因為他是我最大的精神支持後盾

還有,要謝謝Billy學長,他昨天晚上(半夜2:00是今天早上?) 陪我一起背化學元素表 :]

 

Classie 夏可欣 (英文版-77日凌晨1:38...中文版下午PO上的)

 

---------------------------------------English version (original version)

“YAY, SUMMAH IS HERE!”

“OMG, LET’S HAVE FUN XD”

That’s what I see really often on my Facebook homepage lately...

Sometimes, I seriously wonder, is it really SUMMER?
I mean, usually when people hear the word “summer”, they immediately relate it with appealing words like “fun”, “break”, “vacation”, “beach”, “travel”, “good food”...etc.

But how come, I haven’t been having fun AT ALL, since day 1 of my summer vacation...??

 

I’m taking chemistry at Arcadia High school over the summer, and of course I understand that we have homework, studies and all that; but isn’t it a bit....beyond normal to stay up late till 2 or 3AM everyday, including weekends, just to do homework and study for chapter tests?

 

I know sometimes people say I’m a bit of an overachiever, but looking through my notes, they are all so messy! I don’t even get enough time to take neat notes...what more do you want me to say? >.> (It’s not like I carve each letter on my notes, pshhh)

 

I’m not a nerd, so I seriously do NOT enjoy staying in my room and study 24/7. I want to chat with my friends by phone, go shopping with my sister (even if she’s kinda annoying), go watch “UP” or “Transformers 2” at the theater, and also talk to Trillian on msn without needing to worry about the tests we have the next day, or the day following that. Am I really asking for something that’s unreasonable?

 

Not only me, my other few chemistry buddies are probably also torturing themselves with the chemistry textbook right now. I feel sorry for them and for myself...we’re starting to loose interest of having fun during the summer, because the stuff that we need to deal with everyday, is just too much. Sleeping in class slowly becomes part of my everyday necessity, so that I could stay up late every night to study. Yes, I know this is a very bad little cycle I’m having right now, but I can’t do anything about it, it’s not like I’m not trying... >.>

 

This got me so frustrated that today, I finally exploded a little bit....but I guess I was a bit too optimistic before this, causing this to be a little shock to my friends. I kinda want to say I’m sorry, but really, I was worried about the test that I just took, my friend who is really sick, and also....I don’t know...some how, I just got so annoyed at my current situation, I wasn’t even able to fake a smile at Evelyn who was asking me a question, or laugh at Brian’s Japanese accented English.

 

So....sorry, buddies, I didn’t mean to give you guys that attitude.

In conclusion...so far life is boring like this, I hate it, and I don’t think my friends like any bit of it either. The only thing I look forward to is that I’m gonna be meeting Trillian in Taiwan this August....

(sounds corny, but yes, that’s what keeps me going ^_^)

 

Anyways, wrote this just to complain about life, summer, and my stupid chemistry class. (I’m gonna try writing something good about chemistry class next time, I guess)

 

P.S. having a periodic table test tomorrow, OMG, this is inhuman...HATE IT

 

Appreciation list: (not really a list, but oh well >.>)

I want to thank all those people in my chemistry class, because they make our class special as it is. (Especially, EVELYN & BRIAN, you guys ROCK!!)

Thanks to Trillian, he supports me, like he always do :]

Also, I want to thank Billy, he helped me A LOT with my periodic table test, THANKS BILLY, YOU’RE AWESOME!! *Cuddle* ^_^

 

Classie (1:38AM, July 7, 2009)

arrow
arrow
    全站熱搜

    Catwich 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()